Amerikai tudósok szerint a banánhéj hozzásegíti a súlyfelesleggel küzdő embereket a fogyáshoz. Egy dietetikus szerint nemcsak maga a banán illeszthető be a diétába, hanem maga a héja is.

Tudtad? A banán 100 grammjában a naponta szükséges rostmennyiség körülbelül egytizede, 2,6 gramm található. Ugyanennyi banán 1 gramm fehérjét, 0,3 gramm zsírt és 23 gramm szénhidrátot tartalmaz. A szénhidrátoknak része némi rezisztens keményítő is, mely lassabban emészthető más keményítőknél, így hosszabban biztosít jóllakottságot.

Susie Burrel, dietetikus szerint a banánhéj belső felének majszolása javítja az alvás minőségét, szebbé teszi a bőrt, és a fogyásban is segít. „Legalább 10 százalékkal növeli a szervezet rostanyagtartalmát, mert nagyon sok hasznos rost van benne. Legalább 20 százalékkal több B6 és C-vitamint, rengeteg káliumot, illetve magnéziumot visz be a szervezetébe az, aki banánhéjat eszik” – mondta a szakember.

Tipp a tuti fogyáshoz: banános-spenótos turmix

  • egy evőkanál chiamag
  • egy közepes banán
  • két marék spenótlevél

Áztass be egy deciliter vízbe egy evőkanál száraz chiamagot egy éjszakára. Reggel a magokat öntsd a turmixgépbe, majd tedd hozzá a közepes banánt és két marék spenótlevelet. Turmixold össze és kész is vagy.

Kipróbálod?

(címlap fotó: unsplash)

via

A fényképek feltöltője és a cikk írója