Abban az esetben ha magunk is nagy rajongói vagyunk egy-egy közkedvelt étteremláncnak, és a náluk kapható ételeknek tartsuk szem előtt, hogy a különböző franchise éttermekben az élelmiszerek és a szolgáltatások minősége az eltérő vezetés és személyzet miatt egységenként változhat. Annak érdekében, hogy a jövőben elkerüljük a kellemetlen élményeket, a népszerű kávézók és éttermek egykori alkalmazottjai megosztották azokat a trükköket és praktikákat, amelyekre érdemes odafigyelni és segítségükkel könnyen kiszúrható, ha egy étteremben várhatóan kétes kiszolgálásra és problémás minőségre készülhetünk.

  1. Önkiszolgáló automaták
  • Ha van a választott étteremben egy önkiszolgáló italautomata , érdemes egy fehér szalvéta segítségével át törölni a Sprite vagy 7Up adagolócsapját. Ha a szalvétán azt látjuk , hogy rózsaszín vagy sötét narancs színű, az bizony penészgombára utal, és egyértelmű jele annak, hogy ott nem takarítják megfelelően az éttermet. Érdemes ugyanezt megtenni a jégadagolón is , sajnos ha beigazolódik a gyanúnk , könnyen az étvágyunkat veheti.

2. Érdeklődjünk a személyzettől az étlapon szereplő ételekről és italokról, kérjünk tőlük ajánlást.Melyek azok az ételek, amelyeket ők is fogyasztottak, ízlett nekik vagy melyek azok amiket más vendégek preferálnak. Ha nem tudnak ilyeneket megnevezni, érdemes elgondolkodni a várható minőségről. Ebben az esetben meg van az esély arra, hogy problémák lehetnek a felkínált ételekkel és italokkal.

3. Ha valamilyen speciális diétát tartunk, legyen az vegetáriánus , vagy valamilyen ételintoleranciából adódó diéta, akkor jobb ha kifejezetten ilyen jellegű éttermeket választunk , ahol alap esetben is szerepelnek a menün a megfelelő ételek. Sajnos ugyanis a legtöbb étteremben a gyors munkatempó miatt, gyakran előfordul, hogy bár adott esetben egy speciális vegetáriánus étel készül, azt megelőzően valamilyen állati eredetű húst sütöttek.

4. Ha egy étterembe betérve azt a látvány fogad, hogy a vendégek többsége előtt üres a tányér, akkor érdemes inkább tovább keresni, ezekben az esetekben gyakran készülhetünk igazán lassú kiszolgálásra.

5. Ha az étlapot át futva azt látjuk , hogy rengeteg a különböző fajta étel látható, akkor jobb felkészülni arra, hogy ezek közül bizony rengeteg lesz mirelit étel.

6. Ha valamilyen tenger gyümölcseiből készült ételt szeretnénk fogyasztani, először mindig kérdezzük meg a személyzetet, hogy honnan származnak az adott alapanyagok. Ha a pincér meg tud nevezni egy konkrét helyet , akkor nyugodtan rendeljünk belőle, ha nem, akkor jobb döntés ha valami mást választunk.

7.Általánosságban véve a hétfői és a csütörtöki napok az áruérkezési napok. Ha ezeken a napokon megyünk étterembe, akkor garantálható, hogy a lehető legfrissebbek az ételekhez felhasznált alapanyagok.

8. Figyeljünk oda a személyzetre is, ha úgy látjuk , hogy rettentő túlhajszoltak akkor bizony benne van a pakliban az is, hogy nincs elegendő idejük megfelelő minőségben odafigyelni a higiéniára.

9. Lehetőség szerint ne rendeljünk csapolt sört a bowling és biliárdszalonokban.Ezeken a helyeken általában nagyon ritkán tisztítják a csapokat (mivel „nem ez a fő profiljuk”), ezért garantálható a penész jelenléte.

10. Ha egy speciális etnikai étterembe látogatunk , és a vendégek vagy személyzet között látunk az adott nációnak megfelelő embereket, akkor valószínűsíthető , hogy jól készítik a fogásokat.

11. Nézzük meg az asztalokra kihelyezett só-és borsszórókat. Ha úgy látjuk , hogy eltömődtek és piszkosak, akkor valószínűsíthető , hogy hasonló állapotok uralkodnak a konyhában is.

12. A vendégek számára kialakított kiszolgáló területek általánosságban véve kétszer tisztábbak, mint munkaterületek. A mellékhelységek állapota szoros összefüggésben van a konyha állapotával. Ha a személyzetnek nincs ideje folyamatosan tisztán tartani a mellékhelységeket sem és már az étterem kinti részének tisztasága is megkérdőjelezhető, akkor jobb nem belegondolni abba, hogy milyen körülmények uralkodhatnak a konyhában.

13. Kávézóba betérve érdemes megnézni a kávéfőzőt – ha a tejhabosító szár el van színeződve, akkor nyilvánvalóan nem tisztítják eleget.

14. Érdemes megnézni a felszolgálók megjelenését is, egyenruhában vannak-e, milyen minőségű cipőt és milyen anyagú ruhát viselnek. Ha azt látjuk, hogy a megjelenésük nem egységes, esetleg szegényes, akkor érdemes továbbállni. Ha egy étterem még arra sem költ megfelelőképpen , hogy a személyzet megfelelő megjelenését biztosítsa akkor az ételek összetevői esetében is hasonlóra számíthatunk.

15. Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend, az úgynevezett látvány konyha, ahol az éttermeket jól átlátható nyitott konyhával látják , ahova a vendégek szabad rálátás biztosított. Ha egy újonnan nyílt, elegáns étterembe jársz, és ez a lehetőség nem biztosított az bizony gyanakvásra adhat okot.

The post 15 titok a népszerű éttermekről, amit volt alkalmazottak osztottak meg appeared first on BővebbenPortál.com.

A fényképek feltöltője és a cikk írója