Tedd távolabb az ébresztőórát

Akár hagyományos vekkert, akár a karórádat, akár a telefonodat használod, tedd minimum karnyújtásnyi távolságnál messzebb. Így kisebb az esélye, hogy a szundi gombot nyomod meg, és már az ad egy kis lendületet, hogy fel kell állnod ahhoz, hogy elérd az ébresztőt.

Engedd be a fényt

Ébredés után rögtön húzd szét a függönyt vagy fel a rolót. Vagy nyisd ki a bejárati ajtót, és lépj ki egy rövid időre. Ha még sötét van, vagy esetleg szürke, felhős az ég, kapcsold fel a lámpát. A fény jótékonyan hat a hangulatodra, és segít felébredni is.

Legyen valamilyen kellemes szokásod

Ha van egy kellemes szokásod, az segíthet, hogy ne akarj azonnal visszafeküdni az ágyba, amint kinyomtad az ébresztő órát. Ilyen lehet, ha a kedvenc oldalaidon elolvasod a friss cikkeket egy finom reggeli közben, ha sétálsz egyet a munka előtt, vagy meditálsz egy jót – bármi, ami örömet okoz, és fel is ébreszt.

Egy kis reggeli mozgás

Egy gyorsabb séta vagy kocogás, de akár néhány jumping jack reggel, ébredés után segíthet, hogy felpezsdüljön az anyagcseréd, a vérkeringésed. Ez nem csak rövid ideig segít, hogy éberebb legyél, hanem még órákkal később is.

Tápláló reggeli

Még ha nincs is étvágyad, akkor is próbálj meg legalább egy keveset enni, egy tojást, teljes kiőrlésű pirítóssal, vagy egy pohár joghurtot, bogyós gyümölcsökkel. A reggeli segít, hogy szervezeted megkapja a kellő energiát a nap elindításához, és segít koncentrálni is.

Legyen kellemes az esti rutin is

Az energikus reggelt a pihentető éjszakával alapozzuk meg. Este vegyél egy kellemes fürdőt, olvass egy jó könyvet, beszélgess a pároddal, családoddal, hogy meg tudj nyugodni elalvás előtt, oldhasd a napi stresszt. A jobb alvásért csökkentsd a képernyőfogyasztást este, meditálj, jógázz. Aludj legalább 8 órát, hogy kellően kipihent legyél.

(VIA)

Fotó: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója