[sz]Fotó: Illusztráció (Pixabay)[sz]

Azzal fenyegetett egy utast az EasyJet egyik járatának pilótája, hogy vagy felvesz egy szájmaszkot, vagy leküldi a gépről, hiába volt róla igazolása, hogy asztmája miatt nem hordhat maszkot – írja a BBC.

A teljes neve elhallgatását kérő férfi, akire csak Nickként hivatkoznak, az angliai Jersey-ből utazott a londoni Gatwick reptérre az EasyJet egyik járatán. Ahogy a legtöbb helyen, itt is kötelező a szájmaszk használata. A férfinak azonban volt egy olyan kártyája, amivel kiválthatja a maszkviselést, Nicknek ugyanis olyan súlyos légzési nehézségei vannak, hogy sálat sem hordhat a nyaka körül, az arcát pedig nem takarhatja el, különben rosszul lesz.

“Hihetetlenül nehéz így lélegeznem. Olyan érzés, mintha egy vasövet szorítanának a mellkasomra.”

Az angol Közlekedési Minisztérium szerint azoknak, akik egészségügyi állapotuk miatt nem hordhatnak maszkot, egy kártyával vagy kitűzővel jelezhetik mindezt. Ez azonban nincsen törvénybe iktatva, akár otthon is készíthet magának valaki ilyen kártyát, és az orvosi dokumentáció sem követelménye ennek. Éppen ezért probléma a légzési problémákkal küszködők maszkhasználata, több jótékonysági szervezet hívta már fel az intézmények figyelmét arra, hogy legyenek tekintettel azokra, akik egészségügyi okokból képtelenek a maszkviselésre.

Nick rendelkezett olyan kártyával, ami ezt igazolta, a kormány honlapjáról nyomtatta ki, és az odaúton nem is volt vele probléma. Visszafelé azonban hiába mutatta meg az őt dorgáló utasoknak, majd a személyzetnek is, senki sem vette komolyan. A járat az incidens miatt fél órát késett, emiatt az utasok még dühösebbek lettek Nickre.

“Inzultáltak, kiabáltak velem, és kinevettek. Úgy éreztem, hogy mindenki ellenem van”

– mesélte a lapnak a férfi, aki kínjában telefonjával kezdte el videózni az esetet. A felvételen látszik, ahogy a pilóta megmondja neki: vagy maszkot vesz, vagy le kell szállnia.

A férfi végül beleegyezett a maszkviselésbe, ám az egyórás út alatt végig hiperventillált.

“Bármit megtennék, hogy elkerüljem a légzési nehézségeket. Sokkal ijesztőbb, mint 100 dühös utassal szembenézni, de sajnos úgy éreztem, hogy nincs más választásom.”

A repőlőtársaság végül közleményt adott ki, amelyben elismerték, hogy sajnálják a történteket, és ugyan van szabály az ilyen esetekre, az új helyzet miatt azonban még nem tudatosult minden dolgozójuknál. Azzal védekeztek, hogy Nick kifogásolható módon viselkedett, ám egy másik utas szerint a férfi kifejezetten nyugodtan viselkedett ebben a stresszes helyzetben. Egyben kifejtette, hogy a személyzet igazán félrevonulhatott volna megbeszélni a problémát Nickkel, ahelyett hogy egy repülőnyi utas előtt alázzák meg.

A fényképek feltöltője és a cikk írója