Nagy port vert fel az a kormányközeli médiában néhány napja futó reklámkampány, amely az Alapjogokért Központ megbízásából készült.

Az egyik hirdetésen első világháborús, szuronnyal rohamra induló honvédek láthatók, alatta a következő felirattal: „igazság, erő, felemelkedés, együtt tesszük naggyá a Kárpát-medencét!”

A Népszava megkereste az Alapjogokért Központot, mivel magyarázzák a fentieket. A szervezet igazgatójától, Szánthó Miklóstól a következő választ kapták:

“Ezeréves keresztény államiságunk történetében voltak daliás idők és sorscsapások is: az igazság mindig a mi oldalunkon volt, de az erő kevesebbszer. Tudjuk, hogy az igazság továbbra is velünk lesz, de erő kell, hogy be is tudjuk azt bizonyítani.

Magyar Kétfarkú Kutya Párt

Állami hirdetés 1943 ööö vagyis 2020-ból.

A lap megkeresett egy történészt, Egry Gábort is, aki szerint érthetetlen, miért gondolják azt, hogy egy ilyen kultúrfölényes kampánnyal meg lehet nyerni a szomszédos népeket.

A szakember szerint a reklám azt sugallja, hogy Trianon a Kárpát-medencei népek közös katasztrófája volt, ami abból következett, hogy a Nyugat gyarmatosítani próbálta a térséget. A magyarság ezzel szemben – legalábbis a kampány üzenete szerint – arra hivatott, hogy a vezetésével ismét elérje a térség a régi dicsőségét.

Bár a kampányt látszólag egy civil szervezet indította, a Népszava cikke szerint a fenti üzenet egybevág a kormány történelemszemléletével.

Ugyanezeket a szlogeneket ráadásul maga Orbán Viktor is hangoztatta június 6-án Sátoraljaújhelyen egy Turul-szobor avatásán.

A Népszava úgy tudja, a fentiek adták volna a miniszterelnök tusványosi beszédének gerincét is, ami azonban elmaradt a járvány miatt.

A fényképek feltöltője és a cikk írója