Angolul az overnight oats névre hallgat a másnapos zabkása, amely lényege, hogy a zabpelyhet tejbe, növényi tejhelyettesítőbe, vízbe áztatják, akár gyümölccsel, magvakkal, és egy éjszakára a hűtőbe teszik. Reggel csak elő kell venni a hűtőből, és már fogyasztható is!

Az alaprecept része a zab (a nagy szemű jobb választás ehhez az ételhez), a tej/növényi tejhelyettesítő, amelyet 1:1 arányban szükséges a zabhoz adni. Tehát 1 csésze zabhoz 1 csésze folyadékot szükséges hozzáadni.

Ezt gyakran egészítik ki chia maggal, joghurttal, vaníliával vagy más fűszerekkel, édesítővel, kakaóporral, magvakkal, gyümölcsökkel ízlés szerint.

Ha az alaprecept beválik, érdemes kipróbálnod a következő íz kombinációkat is:

  • kakaós-mogyoróvajas
  • trópusi gyümölcsös (kókusztejjel készül, és fogyasztás előtt friss vagy aszalt mangót, ananászt, papayát, kiwit kell hozzáadni)
  • sütőtökös (egy kevés sült sütőtökpürével, fahéjjal, szegfűszeggel és szerecsendióval készül)
  • banános-étcsokis
  • almás-fahéjas

De ízlés szerint bátran kísérletezhetsz a saját zabkása változatoddal! Kipróbálod?

(VIA)

Fotó: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója