Hány kávét iszol meg egy átlagos nap, hogy fenntartsd az energiaszinted? Kettőt, hármat vagy akár ötöt? Sajnos a legtöbben túl sok koffeint fogyasztanak. Úgy gondolhatod, van ennél jóval nagyobb problémád, az anyagcserepörgető, cukormentes fekete ráadásul remekül beilleszthető a diétádba is. Azonban azt tudod, hogy milyen hatással van a bevitt koffein a szervezetedre? Valóban nagyszerű lendültet ad, de számos negatív folyamatot indít el. Rövid távon adrenalint termel, miközben emeli a pulzusszámot és a vércukorszintet. Stresszhelyzethez hasonló „küzdj vagy menekülj” válaszra késztet, a stressz pedig köztudottan rombolóan hat a fizikai és a mentális egészségre is. Ha szeretnéd elhagyni a kávét, vagy legalábbis csökkenteni a napi koffeinadagod, az alábbi 5 tipp hasznos segítségként szolgál.

Vegyél hideg fürdőt!

Nehezen térsz magadhoz reggel? Ne kezdd dupla adag eszpresszóval a napot, a második kávé helyett ugorj be inkább a zuhany alá. A hideg víz beindítja a vérkeringést, és garantáltan felébreszt. Figyelj azonban arra, hogy ne sokkold magad mindjárt jéghideg zuhannyal, kezdd meleg vízzel, majd fokozatosan csökkents a hőmérsékletet. Ha már hideg a víz, először a lábaidat érje, utána a karjaid, majd végül az egész tested. Másik hasznos trükk, hogy a jobb oldalon kezd, hiszen a szív a bal oldalon helyezkedik el. Innentől alkalmazhatod a váltófürdőt: azaz a meleg és a hideg víz váltakoztatását. Fontos, hogy mindig hideg vízzel fejezd be. A váltófürdő amellett, hogy aktivizál, erősíti az immunrendszert is.

Használj illóolajokat!

Ha szeretnél felélénkülni, a citrom- és a borsmenta illóolaj remek választás. Tegyél belőlük pár cseppet a kezedre és lélegezd be mélyen. A borsmentaolajat nyaki masszázshoz is használhatod. Az illóolajok csodásak, azonban arra figyelj, hogy kizárólag tiszta, terápiás minőségű termékeket használj. A szintetikusak ugyanis több kárt okoznak, mint hasznot, sokszor allergiás reakciókat kiváltva.

Egyél többször keveset!

Minden étkezést kávéval zársz, mert elálmosodsz evés után? Ha szeretnél ettől megszabadulni, ezáltal csökkentve a bevitt koffeinadagod, felejtsd el a bőséges étkezéseket. Ilyenkor ugyanis az emésztőrendszer vérkeringése növekedik, amely kevesebb oxigén jelenlétét eredményezi az agyban. A szervezetben végbemenő folyamatok pedig fáradtságként érzékelhetőek. Oszd szét a bevitt táplálékokat napi 4-5 étkezésre, hogy feltöltsön, és ne kimerítsen az evés. Ne csak a mennyiségre, a rostokra is figyelj! Ugyanis a rostban szegény ételek vércukoringadozást okoznak.

Hidratálj!

Reggel elegendő folyadéknak gondolod a csésze kávéd? Hidd el, sokkal jobb lenne egy nagy pohár vízzel indítani a napot. Ne felejtsd, hogy a test 70%-a vízből áll, emiatt egész nap fontos gondoskodni a megfelelő hidratációról. A dehidratáltság fejfájáshoz, szédüléshez és értelemszerűen fáradtsághoz vezet.

Légy aktív!

Az edzés a legjobb természetes pörgető! Nyugi, nem kell egy félmaratont lefutni reggel, elegendő akár egy rövid saját testsúlyos edzés vagy egy vidám zumba óra. Garantáltan feltölt egész napra energiával, káros hatások nélkül.

A fényképek feltöltője és a cikk írója