Több növényi eredetű fehérje fogyasztása

Bár az egészséges életmódot és sportot kedvelők körében kifejezetten visszatérő téma a megfelelő fehérjepótlás, sokan még mindig a csirkemellet, tojást és tejtermékeket részesítik előnyben a növényi eredetű fehérjékkel szemben. Pedig a gabonákban, hüvelyesekben, növényi csírákban megtalálható fehérjék legalább annyira értékesek, mint az állati eredetűek, csak sokkal egészségesebb formában juttathatjuk be szervezetünkbe.

Óvjuk a koleszterinszintünket

Bár az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, és sovány húsok (hal, szárnyasok) nem jelentenek akkora veszélyt koleszterinszintünkre nézve, mint a vörös húsok, zsíros tejtermékek, azért nem árt az óvatosság. Élettanilag sokkal egészségesebb, ha sokkal több zöldséget, gyümölcsöt fogyasztunk, és kevesebb húst.

Alacsonyabb energiabevitel

Bár a kalóriaszámolgatás nem a legcélravezetőbb fogyókúrás módszer, az azért tény, hogy növényi alapú táplálkozás esetén sokkal kevesebb kalóriát viszünk be szervezetünkbe, mint húsfogyasztóként. Igaz, hogy így gyakrabban éhezünk meg, de ez előnyünkre is válhat, hiszen soha nem ugrik meg, és zuhan le a vércukorszint, ami nem csak egészségügyileg, de fogyókúra szempontjából is hatékony.

Megfelelő élelmirost-bevitel

Sokan küzdenek emésztési problémákkal, annak ellenére, hogy odafigyelnek a táplálkozásra és a rendszeres testmozgásra is. Bár egy diétás étrendbe tökéletesen belepasszol a tojás, húsok, rizs fogyasztása, azonban ha ezen kívül nemigen eszünk mást naponta, ne csodálkozzunk azon, hogy gyakorlatilag leáll az emésztésünk. A friss zöldségek, gyümölcsök, lassan felszívódó gabonák szükségesek ahhoz, hogy szervezetünk élelmirost-bevitele megfelelő legyen, így emésztési problémáink is megszűnnek.

A fényképek feltöltője és a cikk írója