Banán

Noha edzés előtti, energiát adó ételként is számon tartják a banánt, ez a gyümölcs a jó alváshoz is hozzájárulhat. Magnéziumban gazdag, amely segít ellazítani az izmokat, és tartalmaz szerotonint, és az alvást szabályozó melatonint is.

Mandula

Sammy Margo, alvásszakértő az Independent-nek elmondta, hogy az egészséges zsírokban gazdag mandula remek triptofán- és magnéziumforrás is, amelyek mind hozzájárulnak az izmok és az idegek működésének természetes csökkentéséhez, és a szívritmus folyamatos szinten tartásához alvás közben.

Méz

Egy teáskanál méz elegendő ahhoz, hogy stimulálja az agyban a melatonin felszabadulását, és az orexin (amely ébren tart minket) csökkentését, így segítheti az elalvást.

Zab

A zab vitaminokban, ásványi anyagokban, aminosavakban gazdag élelmiszer, amely elősegíti a melatonin felszabadulását, és hatással lehet az inzulintermelésre és a vércukorszintre is.

Pulykahús

Az egyik leggazdagabb triptofán-forrás (ez segíti a kiegyensúlyozott alvást) a pulyka. Emellett fehérjében is gazdag, így segít, hogy ne legyél éhes éjszaka.

Mit érdemes kerülni elalvás előtt?

  • Alkohol: megzavarhatja a mélyalvást.
  • Sajt: a kemény sajtok tiramin aminosav tartalma hozzájárulhat az éberséghez.
  • Fűszeres ételek: zavarhatják az emésztést, és megnehezítik a test hőmérséklet-szabályozását, így kevésbé lehet nyugodt az éjszakai alvás.
  • Túlzottan zsíros ételek: nehezen emészthetőek, így gyomorégést okozhatnak, amely negatív hatással lehet az alvásra.
  • Kávé: a koffeines italok fogyasztását már délután érdemes limitálni, 15-16 óra után jobb, ha már nem iszol ezekből.

(VIA)

Fotó: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója