Kezdőlap Életmód 5 fontos hatás, amit a kávénak köszönhetünk

5 fontos hatás, amit a kávénak köszönhetünk

19
0

A boldogságra is hatással van

A kutatók úgy találták, hogy a kávéfogyasztáshoz pozitív érzéseket kapcsolunk, beleértve az örömöt, az elégedettséget, bátorságot, kedvességet, nyugalmat, barátságot, és a boldogságot is. Az eredmények szerint negatív érzéseket nem kapcsoltak a kávéfogyasztáshoz.

Egy másik, több mint 50 ezer nő bevonásával készült Harvard-tanulmány szerint a koffeinmentes kávé fogyasztása csökkentheti a depresszió kockázatát.

Antioxidánsban gazdag

A kávébab valójában egy élénkvörös vagy sárga színű, apró gyümölcs magja – mind a mag, mind a gyümölcs gazdag antioxidánsforrás. A kávéban található klorogénsav, amely egy polifenol, segíthet csökkenteni a gyulladást, és a krónikus betegségek, beleértve az elhízás elleni védelemhez is hozzájárulhat. A kávégyümölcs húsa is tartalmaz koffeint, melyből készítenek teát, és energiaitalokhoz is használják.

Csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség rizikóját

Egy 2018-as metaanalízis során 30 tanulmányt vizsgáltak, és arra a következtetésre jutottak, hogy a kávéfogyasztás fordítottan arányos a 2-es típusú cukorbetegség kockázatával. A kutatók szerint a kialakulás kockázata 6%-kal csökkent a napi szinten elfogyasztott minden egyes csészényi kávé után. Úgy vélik, ez összefüggésben lehet a kávé antioxidáns és gyulladásgátló tulajdonságával, a kalóriaégetés fokozásával, illetve a bélmikrobákra gyakorolt pozitív hatásával.

Segíthet bizonyos betegségek elleni védelemben

A tanulmányok szerint a kávéfogyasztás hozzájárulhat bizonyos ráktípusok (köztük a mell-, a prosztata-, a vastagbélrák), valamint a Parkinson-kór és bizonyos szívbetegségek elleni védelemhez. A rendszeres kávézást ezen kívül összefüggésbe hozták a kognitív hanyatlás megelőzésével. Az agyi egészséghez a koffeinmentes kávé járulhat hozzá, amely a memóriára is jótékonyan hat.

Lendületet ad az edzéshez

Számos tanulmány szerint a mérsékelt koffeinbevitel javíthatja az atlétikai teljesítményt. A hatásai között szerepel a jobb keringés, az izomerő, az állóképesség fokozása, illetve a fájdalom csökkentése. Így egy nehezebb edzés közben segítségünkre lehet. Egy, a Journal of Applied Physiology-ban közzétett tanulmány megállapította, hogy az izmok szénhidrát-raktárai gyorsabban feltöltődnek, ha a sportolók a kimerítő testmozgás után fogyasztanak szénhidrátot és koffeint is.

Dehidratál a kávé?

A koffeinről úgy tartják, hozzájárul a dehidratációhoz is, azonban az újabb kutatások szerint a következetes koffeinfogyasztáshoz már 4 nap alatt képes alkalmazkodni a szervezet, így kevésbé lesz vizelethajtó hatása. Tehát ha némely reggel 1, míg máskor 3 kávét fogyasztunk, vagy csak alkalmanként iszunk egyet délután is, a vizelethajtó hatást fokozottan érezhetjük, és ennek olyan mellékhatásait, mint a fejfájás, vagy a kevesebb energia.

(VIA)

Fotó forrása: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója