A meal prepping egyre népszerűbb lett az utóbbi időben. A meal-prep étel előkészítést jelent – a módszer lényege, hogy heti 1-2 órát rászánsz arra, hogy a következő heti menü néhány fontos alapanyagát, hozzávalóját előre elkészíted, majd ezeket bedobozolod. Így sokkal könnyebb lesz a főzés, az előre bedobozolt hozzávalókból hamar összerakhatsz egy ebédet vagy vacsorát. Ez segít egészségesebben étkezni, és így nem fogod farkaséhesen kienni a hűtőt.

Tervezz előre

Az első lépés, hogy előre megtervezed a heti menüt, majd megnézed, mely összetevők azok, amik több receptben is szerepelnek, és amiket előre el tudsz készíteni. Például ha több receptben is van quinoa, akkor főzz belőle nagyobb adagot.

Készíts listát

Ha megvannak a receptek, készíts bevásárló listát. Nézz körül a hűtőben és a kamrában, miből van otthon, és a maradék hozzávalót vásárold meg.

Legyen sablonod

Akkor a legkönnyebb az egészséges dobozolás, ha van egy sablonod. Például készítheted úgy az egyes fogásokat, hogy választasz mindegyikhez egy-két zöldségfélét, egy kis egészséges szénhidrátot, és valamilyen fehérjét. Egy kevés saját készítésű, egészséges dresszinggel vagy mártással bármelyiket feldobhatod.

Hagyj elég időt az étel előkészítésre

A receptek alapján számold ki, nagyjából mi az, amit elő tudsz készíteni a hozzávalókból, és az alapján kiszámíthatod, hogy nagyjából hány órára lesz szükséged az előkészülethez. A tervezésnél vedd figyelembe, ha például valamelyik nap ebédre vagy vacsorára vagy hivatalos valakivel, hiszen annyival kevesebb ételt fogsz majd készíteni.

Az elején fektess be minőségi tárolóedényekbe

A meal preppinghez szükséged lesz üveg, esetleg BPA-mentes műanyag tároló dobozokra, de van, amit befőttes üvegbe is el tudsz tenni – mint a saláták vagy a levesek. Ügyelj arra, hogy azokat az alapanyagokat, amiket elkészítés után fagyasztva tárolnál a hosszabb eltarthatóság érdekében, olyan edényekbe tedd, amikben lehet fagyasztani.

Tartsd rendben a hűtőd

Ha tiszta, rendezett, átlátható a hűtőd, az megkönnyíti a főzést is. Az előkészített alapanyagoknál tartsd be azt az elvet, hogy amit először beteszel a hűtőbe, ami előbb romlik meg, abból készíts először ebédet, vacsorát. Amit előbb kell megenned, azt tedd előbbre, így még egyszerűbb lesz a dolgod.

Legyél kreatív

A meal prep lényege, hogy nagy mennyiségben készítesz el alapanyagokat a heti menühöz. Ha viszont ugyanazt a barna rizst, sült brokkolit, főtt babot kell enned több napon át, az unalmas lehet egy idő után. Erre a megoldás, ha kreatívan kísérletezel a friss hozzávalókkal, mint a friss zöldfűszerek, magvak, mártások, a citrusfélék, nyers zöldségek, gyümölcsök.

(VIA)

Fotó: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója