[sz]Illusztráció: Tomasz_Mikolajczyk/Pixabay[sz]

Új tantárgyat vezetnek be szeptembertől az általános és középiskolákban. Az informatika helyett digitális kultúrát tanulhatnak majd a diákok – írja a Magyar Nemzet.

Nemcsak a tantárgy elnevezése lett más, ugyanis teljesen új tankönyvsorozat készül a digitális kultúra tananyagához az általános iskola 3. osztályától a gimnáziumok 11. évfolyamáig.

Ebből eddig az ötödikes és a kilencedikes tankönyv készült el, de már megkezdődött a hatodikos és tizedikes tankönyvek tervezése is – árulta el a lapnak Farkas Csaba tananyagfejlesztő.

Az új tananyag három fő témakör köré épül:
digitális írástudás (szöveges, rajzos, táblázatos dokumentumok készítése, internetes kommunikáció)
problémamegoldás (algoritmusok, adatmodellek, adatbázisok, táblázatkezelés)
információs technológiák (robotika, webes és mobiltechnológiák).

A szakember szerint a legfontosabb változás az új tankönyvekben az algoritmizálás-kódolás témakörének megerősítése és az információs technológiák hangsúlyosabb megjelenítése, a cél pedig az, hogy fejlesszék a diákok kreatív gondolkodásását.

Példaként említette, hogy az ötödik osztályosok már megtaníthatnak egy robotot arra, hogyan találjon ki a labirintusból, vagy vezérlőeszközöket taníthatnak meg a kő-papír-olló játékra, de azt is megtanulhatják, mit tegyenek internetes zaklatás esetén. Kilencedikben a gyerekek már videót állíthatnak össze, optikai csalódásokat ábrázolhatnak, logót és weblapot készíthetnek, statisztikai adatokat elemezhetnek és programot írhatnak.

A digitális kultúra órán a tanulóknak már nem lesz szükségük füzetre és tollra, a tananyagot pedig a hétköznapi környezetükből vett vagy iskolai problémákhoz kapcsolódó feladatokkal sajátíthatják el.

[kapcsolodo]/szeptembertol-visszaallhat-a-digitalis-oktatas-ha-jarvanyugyileg-szukseges/[kapcsolodo]

A fényképek feltöltője és a cikk írója