A mai modern emberek rászoktak arra, hogy egészségesebben étkezzenek és többet sportoljanak. Ez mind szép és jó, viszont nem mindenki tudja, hogy miket szabad és nem szabad fogyasztani, vagy, hogy miből mennyit célszerű enni. Sokan azt gondolják, ha egy étel egészségesnek van titulálva, esetleg a szuperételek kategóriájába van sorolva, abból mér tetemes mennyiséget lehet enni. Nos, ez nem így van. Vannak olyan egészséges ételek, élelmiszerek, italok, amiből még így sem szabad sokat fogyasztani, mert komoly problémák léphetnek fel. Mai posztunkban bemutatjuk nektek, hogy melyek ezek a termékek.

1, Sárgarépa

A sárgarépa gazdag béta-karotin forrás, mely a szervezet működése révén A-vitaminná alakul. Ezt viszont lehetetlenség túladagolni, mert a szervezet egy nagyon okos dolog, és csak annyi A-vitamint állít elő, amennyire neki szüksége van. A béta-karotinról viszont már nem tudunk ilyen pozitívan beszélni, ugyanis ha túl sok van belőle, a bőr sárgás árnyalatot kap. Emiatt nem kell megijedni, mert amint csökken ennek mennyisége a sárga szín is úgy halványul el.

2, Kombucha

A kínai ital, melyet ma már az egész világon ismernek emésztést könnyítő tulajdonságokkal rendelkezik, aminek az az oka, hogy növeli a belekben lévő baktériumok számát. Mivel egy úgynevezett FODMAP vegyületet tartalmaz, ami az élesztő erjedésének egyik mellékterméke, ezért nagy mennyiségben puffadáshoz és emésztési zavarokat idézhet elő. Az optimális és megengedett mennyiség napi egy bögre.

3, Víz

A túl sok vízfogyasztás elektrolit-egyensúlyhiányt idéz elő, ami a szervezetben lévő nátriumszintet a legminimálisabbra redukálja, ám ezt már a vesék nem tudják feldolgozni. A másik probléma az agyban fellépő víz felhalmozódás, melynek során az agy elkezd megduzzadni, ám ezt a koponya nem képes követni. Annak ellenére, hogy ez igencsak ritkán fordul elő, tudósok már megfigyelték mind a nehéz fizikai edzést végző sportolóknál és a vesebetegeknél is.

4, Avokádó

Az avokádó gazdag rost és vitaminforrás, ami segít csökkenteni a rossz LDL koleszterin szintjét a szervezetben, illetve képes megőrizni a sejtek egészségét. A zsír viszont továbbra is nagyon rossz a szervezet és a test számára, ezért csínján kell bánni az avokádóval. Egyetlen darab 240 kalóriát tartalmaz, ami összehasonlításképp az ember ideális kalóriabevitelének körülbelül 10-20%-a. Ha túl sok a kalória, akkor artéria elzáródás léphet fel. Amennyiben te nyers állapotban szereted enni, célszerű csak felet fogyasztani belőle.

5, Cékla

A cékla tökéletes vitamin és ásványi anyagforrás. Salétrom-oxidot tartalmaz, amit a test és a szervezet nitráttá alakít, ez pedig redukálja a vérnyomást. Ezekből a későbbiek folyamán úgynevezett nitrózamin lesz, ami nemcsak a céklában, de a húsokban is fellelhető. Sajnos ez az, ami növeli a betegségek kialakulásának kockázatát, ezért nem szabad belőle túl sokat enni.

6, Tengeri alga

A tengeri alga gazdag B12-vitamin forrás, ami kiválóan tudja helyettesíteni a húst, ha valaki vegán, vagy vegetáriánus étrendet követ. Egy időben bekerült a szuperételek kategóriájába, mert a benne található jód és rost segít a fogyásban. Viszont a túlzott jódfogyasztás pajzsmirigy problémákhoz és súlygyarapodáshoz is vezethet.

7, Szója

A szója gazdag tápanyag forrás, amiben sok B-vitamin, rost, kálium, magnézium és fehérje van. Úgynevezett teljes fehérjének tekintik, mivel mind a 9 nélkülözhetetlen aminosavat tartalmazza, amit a szervezet önmagától nem tud előállítani. Túlzott fogyasztása problémákat idéz elő azon nők esetében, akik pajzsmirigy alul vagy túlműködésre szednek hormongyógyszert.

8, Chia mag

A chia mag gazdag Omega-3 zsírsav forrás, aminek köszönhetően bekerült a szuperételek kategóriájába. Viszont a szakértők eddig nem találtak bizonyítékot egészségügyi előnyeire, főleg nem arra, ami a szív és érrendszeri betegségeket érinti. Egyetlen hátránya, hogy a benne található Omega-3 zsírsavat nem tudja olyan szinten hasznosítani a szervezet, mint ami például a lazacban van. Ahhoz, hogy ugyanannyi Omega-3-hoz jussunk, nagyjából 100 gramm magot kell elfogyasztani, ez viszont közel 500 kalóriát tartalmaz. Csak összehasonlításképp kb. ennyi van egy gyorsétterem hamburgerében is.

Tudtatok erről?

The post 8 egészségesnek hitt étel, amiből egyáltalán nem szabad sokat fogyasztani appeared first on BővebbenPortál.com.

A fényképek feltöltője és a cikk írója