Az Everydayhealth összegyűjtött néhány tippet az agy és a memória edzésére, az olyan mindennapi tevékenységek mellett, mint a rejtvényfejtés vagy az olvasás.

Teszteld az emlékezeted

Készíts egy listát – a bevásárlásról, a tennivalóidról, bármi másról – és memorizáld. Egy órával később nézd meg, hány elemet tudsz felidézni. Ha már jól megy ez a gyakorlat, építsd fel a listát úgy, hogy minél nagyobb kihívást jelentsen a memóriádnak.

Szóljon a dal

Tanulj meg játszani egy hangszeren, vagy énekelj rendszeresen. A tanulmányok szerint valamilyen összetettebb dolog megtanulása, mint egy hangszeren játszani, hosszú távon jótékony az agyra.

Egy kis matek

Oldj meg néhány matematikai példát, ceruza, papír és számológép nélkül. Egy kis fejszámolás nagyon jót tesz az elmének.

Főzz

A főzésnél fontosak az ízek, az illatok, de a látást is használnod kell hozzá. Ezek az agy különféle részeit mozgatják meg. Érdemes megtanulnod néhány új, egészséges receptet, így nem csak az agyadnak teszel jót, de az egészségednek is, és még jót is eszel!

Egy kis szójáték

Gondolj egy szóra, majd próbálj fejben összegyűjteni minél több olyan szót, ami ugyanazzal a betűvel, vagy két betűvel kezdődik. Ha van néhány szabad perced, például a tömegközlekedésen, iktass be egy ilyen játékot.

Térkép rajzolás a memóriád szerint

Miután hazaértél egy új helyről, például egy kirándulás, városnézés után, próbáld meg lerajzolni a hely térképét a memóriádból. Ha egy új helyre mész, mindig ismételd meg ezt a gyakorlatot. Természetesen nem kell túl bonyolult térképet csinálnod, csak rajzold le, amire emlékszel, jelöld be a fontosabb helyeket.

Kihívás az ízlelőbimbóidnak

Amikor eszel, próbálj meg minél több ízt azonosítani az ételből, beleértve az egyes fűszereket is.

Kéz-szem koordinációs gyakorlat

Válassz egy új hobbyt, amely kihívást jelent a finommotoros képességeidnek, mint a kötés, a rajzolás vagy a puzzle.

Sport az agynak is

Válassz egy új mozgásformát, ami nem csak a testedet, de az elmédet is megmozgatja, mint a jóga, a golf vagy a tenisz.

Forrás: everydayhealth.com

Fotó: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója