Azonban néhány dologgal tönkre lehet tenni az egyébként egészséges fogást. Ezeket gyűjtötte össze a Verywell Fit.

Csak jégsalátát használsz

A jégsaláta ízletes és ropogós, de a tápanyagtartalma alacsony, csak némi vitamint tartalmaz. Önmagában pedig nem is izgalmas, így nagyobb eséllyel öntöd nyakon cukros, zsíros öntettel. Éppen ezért használj több leveles zöldet, mint a spenót, a rukkola, a saláta, a káposzta vagy a bazsalikom. Ezek általában gazdagabbak folsavban, A-vitaminban és ásványi anyagokban.

Túl sok krutont teszel rá

A krutonnal könnyű túlzásba esni, pedig egy fél csészényiben nagyjából 100 kalória van, míg a tápértéke igencsak elenyésző. Ha szeretnél egy kis ropogós feltétet, adj inkább egy evőkanál lenmagot vagy durvára vágott diót a salátához. Ezek jót tesznek az emésztésnek is, omega-3 zsírsavakban gazdagok, és pozitívan hatnak a szív- és érrendszerre, illetve az idegrendszerre.

Túl sok a sajt

A sajt kiváló kalcium- és fehérjeforrás, de zsíros és magas a kalóriatartalma, így érdemes mértékkel fogyasztani. A salátára se tegyél a reszelt sajtból többet 1 csapott evőkanálnyinál, és próbáld ki inkább a száraz típusúakat, mint a parmezán.

Sült húst teszel bele

Az egészséges fehérjeforrásnak köszönhetően teljes értékű lehet a saláta, de a zsírban, olajban sült hús, illetve a feldolgozott húskészítmények igencsak el tudják rontani. Ehelyett adj hozzá egy kevés párolt vagy grillezett pulyka- vagy csirkemellet, esetleg egy főtt tojást.

Az a bizonyos salátaöntet

A legtöbb bolti salátaöntet magas kalória- és zsírtartalmú, és sok esetben hozzáadott cukrot is tartalmaznak. Felejtsd el a kész öntetet, és csinálj magadnak sajátot friss citromlével, olíva olajjal, fűszerekkel, esetleg 1-2 evőkanál joghurttal, balzsamecettel.

Forrás: verywellfit.com

Fotó: Getty Images

A fényképek feltöltője és a cikk írója