Nem tüntetik fel többé a fehérítésre, bőrvilágosításra utaló szavakat a L’Oreal bőrápolási termékein – jelentette be a francia kozmetikai cég.

Szombati közleményükben azt írják,

ezentúl a white/whitening (fehér, fehérítés), a fair/fairness (világos, szőke, szőkeség), és a light, lightening (világos, világosítás) szavakat nem használják már azokon a bőrápolási termékeiken.

Ezt azt követően jelentették be, hogy az Unilever indiai és bangladesi ága úgy döntött, átnevezik a Fair & Lovely (Fehér és szerethető) bőrvilágosító krémet, mert a márka elkötelezett minden bőrszín szépsége mellett. Az angol-holland cég egyébként tavaly 500 millió dollárt keresett csak ezzel a termékkel Indiában, amely ezek szerint igencsak népszerű ott.

Múlt héten a Johnson & Johnson is bejelentette, hogy leállítja egyes Neutrogena és Clean & Clear termékeket, amelyeket úgy hirdettek Ázsiában és a Közép-Keleten, hogy csökkentik a sötét foltokat a bőrön.

A cégóriások lépései a George Floyd halála miatt újraéledt, majd az egész világra kiterjedt Black Lives Matter mozgalom hatásának tudhatók be. Az aktivisták a feketék és sötétbőrűek egyenlőségéért és a rasszizmus ellen tüntetnek világszerte.

Forrás: Yahoo News, címkép: illusztráció (PxHere)

A fényképek feltöltője és a cikk írója