A művészetterápia egyre elterjedtebbé kezd válni nem csak a gyerekek, de a felnőttek körében is – ennek az oka, hogy ez egy nagyon pihentető, stresszűző gyakorlat, amit egyedül is végezhetsz. A tanulmányok szerint a mandalaként ismert, geometriai mintás körök különösen hatékonyak lehetnek más rajzokhoz képest.

Mi is az a mandala?

A mandala szanszkrit szó, amely azt jelenti, kör – a buddhizmusban és a hinduizmusban már régóta használják ezeket, hogy így könnyítsék a meditációt. A mandalák létrehozása éppen annyira fontos és jótékony, mint a kész alkotásban való gyönyörködés.

A mandalák készítését a meditáció egyik formájaként egyre sűrűbben alkalmazzák. A klinikai vizsgálatok szerint a meditáció pedig csökkentheti a stresszt, segíthet leküzdeni a depressziót, csökkentheti a fájdalmat és a vérnyomást is. Emellett segíthet fokozni az immunrendszert, és serkenti a melatonin felszabadulását – erről a hormonról azt feltételezik, hogy lassítja a sejtek öregedését és elősegíti a jobb alvást.

A mandalák elkészítése, kiszínezése semmiféle szaktudást nem igényel, ezért bárki bármikor nekiállhat ennek a remek terápiának.

Hogy színezz ki egy mandalát?

  1. Először is szükséged lesz egy kis szabadidőre, amikor egyedül lehetsz, és csak a mandalára koncentrálhatsz.
  2. Vegyél magadhoz színes ceruzákat, filceket, zsírkrétát, festéket, vagy bármit, amivel szívesen alkotsz.
  3. Nyomtass magadnak mandalákat – az interneten számos sablont találsz.
  4. Kezdd el a színezést úgy, hogy nem gondolkodsz túl sokat a kész művön, hagyd, hogy a tudatod kicsit kikapcsolódjon, és az ösztöneid irányítsanak a színek kiválasztásánál. Ne gondolkodj a következő színen, az egyik ugyanis hozza magával a másikat. Susan F. Fincher, számos mandala kifestőkönyv szerzője azt mondja: “A mandala egyik színe meghív egy másikat – épp úgy, ahogy egy vendég, akit arra kérsz, hogy hozzon magával egy barátot is a partira.”

(VIA)

A fényképek feltöltője és a cikk írója